2012. november 20., kedd

Séta a síremlékek között

Virtuális séta budapesti temetőkben

Mikor ezt megláttam, rögtön a további linkre kattintottam, mert nagyon kíváncsivá tett, hogy mégis mekkora lehet a személyek listája. Nem olvastam végig az összes nevet, de gyors átfutás alapján megállapítottam, hogy különböző korok és területek képviselői is fellelhetők. Találhatunk köztük költőket, írókat, színészeket és így tovább.
Először meglepődtem, hogy ilyen is van, aztán rájöttem, hogy nem kéne meglepődni, hiszen már alig van olyan dolog, téma, amihez ne kapcsolódna valamiféle internetes variáció.
Ahogy a rövid leírásban is olvasható, én is el tudom képzelni, hogy mikor egy-egy személyről tanulunk valamelyik órán, legyen az történelem, magyar, matematika, fizika stb., lehetne kapcsolni, hogy hol található a síremléke.
A projektes ötletet úgy tudnám elképzelni, hogy például felső tagozat osztályai kapnak egy-egy költőt (vagy akár osztályon belül több csoport és így több költő is), aki kapcsolható az adott év tanagyagához. A költő életét, munkásságát stb. projekt formájában lehetne feldolgozni, akár egészen tág témakörök hozzákapcsolásával is (pl. adott kor jellemzői). Ennek keretében tudnám elképzelni, hogy ellátogatnak az adott költő síremlékéhez is.
Ide tudok is kapcsolni egy saját emléket: még általános iskolában, talán egy verseny keretében (erre nem emlékszem pontosan) sokat foglalkoztunk az iskolánk névadójával, Jankovich Miklóssal. Ennek keretében pedig mi is ellátogattunk a sírhelyhez és közösen rendbe is tettük azt (pl. a feliratok letisztítása). Én személy szerint érdekesnek találtam és így valahogy közelebbinek éreztem magamhoz a témát és a személyt is, mert ott voltam és láthattam, hogy valóban fontos személy lehetett mifelénk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése