2012. szeptember 30., vasárnap

Inernet - az időrabló?

Számtalanszor előfordult már, hogy a képernyő előtt ülve pikk-pakk eltelt az idő úgy, hogy esetleg mást is terveztem az adott napra. Persze ilyenkor nagyon szégyellem magam, hogy nem tudom jól beosztani az időmet és esetleg haszontalan dolgokkal pepecseltem a számítógép előtt.
Más elfoglaltságaim kapcsán is rájöttem, hogy az időbeosztás egy igen fontos dolog, külön időt kell rá szánni. A hétfői óránkat követően arra a következtetésre jutottam, hogy érdemes a számítógéppel "édes kettesben" töltött időt is megtervezni. Valóban rengeteg időrabló tevékenységet tudunk űzni a világhálón, melyek életünkhöz, szakmai fejlődésünkhöz hozzáadott értéke nem túl magas... (facebook, különböző játékok, elsőre "viccesnek" tartott képek böngészése, stb)
Azonban vannak olyan oldalak, amik csupa ismeretterjesztő információval, vagy egyéb hasznos tulajdonsággal bírnak - itt jelenleg a web 2.0-es lehetőségekről van szó. Ilyeneket ismerhettünk meg a hétfői órán is, mint például: slideshare, delicious, norc (időrabló is lehet, ahogy magamon tapasztaltam :) és egyéb blogok, microblogok.
A fenti lehetőségeket igyekszünk a félév során minél többet használni a csoportban - személy szerint nekem a legtöbb igen szimpatikus.
Gyógypedagógusokként pedig arra kell majd figyelnünk, hogy a "digitális bennszülötteket" is úgy irányítsuk mind az IKT eszközök használata során, mind egyéb eszközök esetén, hogy az ne kizárólag szabadidejük szórakozással, hanem érdeklődésüknek megfelelő informálódással telhessen.

1 megjegyzés:

  1. Az időmenedzsment egyre fontosabb területe az életünknek :) És az erre szolgáló felületek, stratégiák, eszközök is egyre nagyobb teret nyernek...
    A látszólag hozzáadott értékkel nem rendelkező információk, felületek, oldalak is lehetnek mégis azok...csak sokszor nem gondolunk rá vagy nem vesszük észre a lehetőséget. Mi a helyzet a fb szakmai eszközként való használatával pl.? :)

    VálaszTörlés