2012. október 14., vasárnap

Kérdőív- munka közben

A kurzus (IKT eszközök és web 2.0 a gyógypedagógiában) keretén belül dolgozunk egy projekten is. A címe: IKT eszközök a tanulásban akadályozott gyermekek oktatásában. Én vállaltam, hogy kiderítem, hogy előkerül-e ez a téma (és ha igen, milyen formában) azokon a felsőoktatási területeken, ahol az effajta tartalmak oktatásának "létjogosultsága" van, tehát ahol előkerülhetnek, vagy kellene, hogy előkerüljenek.

A következő intézményeket tervezzük vizsgálni:
ELTE-BGGYK gyógypedagógia alapszak, minden szakirány
ELTE-TÓK tanító alapszak
ELTE-PPK pedagógia alapszak
ELTE-IK

Abban már megegyeztünk, hogy a mintavételünk célcsoportja a végzős hallgatók lesznek. Egyszerűen azért, mert ők lesznek a leginkább képben azt illetően, hogy mi az, ami előforult (vagy elő fog fordulni) az ő képzési területükön.
 
A Bárczin a különböző szakirányokon kérdőívet szeretnénk alkalmazni, amit a hallgatók 25 % -ával tervezek felvenni.
A TÓK, a PPK és az IK esetében elvetettük a kérdőíves módszert, és az egy-egy végzős hallgatóval készített interjű mellett döntöttünk. Ennek az az oka, hogy idő/energia hiányában nem tudnánk biztosítani ezekről a karokról az összehasonlításhoz szükséges 25% -os mintanagyságot. Egy-egy hallgató meginterjúzása viszont vállalható kihivás, és személyes kontaktusban alkalmam lenne a kérdőívhez képest plusz kérdéseket is feltenni, ha szükséges.
Megnézhetnénk persze azt is, hogy az adott intézmény tantervi hálójában megjelenik-e kapcsolódó tantárgy- de akkor nem derülne ki, hogy az egyes hallgatók fejében mi van.

A munka egyenlőre itt tart, ha lesz fejlemény, természetesen értesülni fogtok róla.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése