2012. október 21., vasárnap

Továbbképzések és egy rövid gondolat

Kíváncsi voltam, hogy vajon milyen lehetőségeket kínálnak pedagógusok számára az IKT ismeretek elsajátítására. Több találatot is kaptam, volt ahol specifikusan egy adott szoftver kezelésének megtanítását ajánlottak fel, és találtam olyan oldalt is, ahol nagyobb a választék. Ez utóbbira szeretnék egy példát mutatni:
http://ikt.sulinet.hu/?p=tovabbkepzesek
Főleg a jelentkezés feltételei érdekeltek: általában elegendő alapfokú számítógép-kezelői ismeretek birtokában lenni. Elgondolkodtam viszont, hogy melyik alapfokú ismeretekkel bíró pedagógus vág bele szívesen vagy inkább bátran egy ilyen képzésbe. De ez lehet, hogy csak amiatt van, hogy magamból indultam ki. Én legalábbis, ha tényleg csak az alapok lennének meg, akkor előbb picit képezni akarnám magam az informatika világában. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak mondjuk informatikus diplomával akarnék belevágni egy ilyenbe, hanem szerintem egy ilyen képzéshez szükséges az is, hogy az illető valamelyest biztonságosan mozogjon ebben a közegben. Lehet, hogy arra akarok kilyukadni, hogy ez nem az a képzés, ahova "be kéne lökni" az embereket (ezt azért írom így, mert sokszor hallottam már pedagógusokról, akiket elküldtek ilyen-olyan továbbképzésre, amihez amúgy nem is volt kedvük, csak hát muszáj volt), hanem tényleg azoknak kéne megpróbálniuk, akik nem idegenkednek attól, hogy majd valóban fel is használják a megszerzett ismereteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése