2012. december 10., hétfő

"Blogolni vagy nem blogolni? Ez itt a kérdés!"

Miért ír valaki blogot?

Így, a legutolsó blogbejegyzés előtt állva egy elég találó témára akadtam. Ez az írás ugyanis a blogolásról szól, pontosabban arról, hogy mi minden miatt írhat valaki blogot. Pontokba szedve láthatjátok, hogy az író mit tart lehetséges okoknak, céloknak.
A kategóriákat elolvasva úgy gondoltam,megpróbálom magamat is "besorolni". Rólam tudni kell, hogy blogot még sosem vezettem a kurzusunk előtt. Szóval ez nekem elég újszerű volt, de közben sok dologra jöttem rá magammal kapcsolatban. Amit kiemelnék, hogy mindig azokat a bejegyzéseket éreztem jobban magaménak, amibe személyes példát is bele tudtam vinni vagy amiről úgy éreztem, hogy igazán amolyan "Dórisan" tudtam megírni, megfogalmazni. Ebből én azt a következtetést tudtam levonni, hogy egy bejegyzés attól igazán jó, ha mi magunk is benne vagyunk, valahogy átszűrődik rajta a stílusunk, még akkor is, ha komolyabb, tudományosabb témáról van szó.
A cikkben olvasható pontok alapján úgy gondolom, hogy számomra ez jelentett egyfajta kreatív önkifejezést. Persze, sokszor éreztem úgy, hogy egy-egy bejegyzésből többet is ki lehetett volna hozni, de alapvetően úgy érzem, hogy többé-kevésbé sikerült a saját véleményemet elmondani a felvetett témákkal kapcsolatban. Azért is lehet jó a blogírás önkifejezésre, mert pont, hogy a saját vélemény alkotása a lényeg. Ha valakinek nem tetszik, akkor nem kötelező elolvasni, itt igazán érvényesülhet a szólásszabadság. A kreativitás pedig önmagunkból fakad: a sajátos nézőpontunkból.
Kurzusunk egyik célja az volt ezzel, hogy az egyes résztvevők által gyűjtött információkat összegyűjtsük, rendszerezzük, megosszuk egymással. Sok érdekességet rejthet magában, hogy más-más személyben mit indít el egy adott téma. Mások felvetései minket is továbbgondolásra ösztönözhetnek, további kutatásokat indíthatnak el. Esetemben azt is fontosnak tartom, hogy mikor leírtam a véleményemet adott témával kapcsolatban, újabb és újabb kérdéseket vetett fel bennem, sokszor napok múltán is felmerültek bennem újabb gondolatok.
A blogírás esetemben jórészt önfejlesztés is volt. Vannak problémáim a fogalmazással (szóban olykor több), ez a felület viszont alkalmas lehet arra, hogy megtaláljam, hogyan tudok egyszerűsíteni, érthető formába önteni a gondolataimat. Mindemellett segít megtalálni a saját stílusomat.
Összegezve: sokszor álltam úgy neki ennek a feladatnak, hogy "jaj, miről is írjak már megint...". De aztán, ha rábukkantam valamire, ami felkeltette az érdeklődésemet, szívesen írtam róla. Visszagondolva, ez az egész nekem tényleg önmagam megismerését szolgálta. Megtudhattam, hogy milyen stílusban szeretek igazán írni, miben érzem jól magamat. Megtapasztalhattam, hogy ott lehet bátran véleményt alkotni, hiszen amit itt írok, az rólam szól.
Azt még nem tudom, hogy a későbbiekben is fogok-e blogolni, úgy magam (és remélhetőleg mások) kedvtelésére, de ha "önkifejezni" támad kedvem, most már tudom, hogy ez is a rendelkezésemre állhat akár.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése