2012. december 14., péntek

Iskolapad elearning felület

Diákként évek óta használom az elearning felületet, mely nagyon sok szempontból könnyítette meg az oktatókkal és diáktársakkal való hatékony információcserét.
Az eddigiek során rendszerint az oktatók által feltöltött tematikákat, szakirodalmakat, előadási anyagokat találhattuk meg. Az általam ismert egyetemi oktatóknak már csak egy része - talán fele - használja a fórumot, vagy a feladatok feltöltésére alkalmas felületet. Zárthelyi dolgozatot pedig csupán néhány alkalommal volt lehetőségem az elearning rendszerében írni - nagy sajnálatomra, ugyanis sokkal kényelmesebb megoldás: nem szükséges bemenni a kijelölt helyszínre, a számomra optimális környezetet választhatom ki (kávézó vagy esetleg otthoni kedvenc fotel) és nem frusztrál annyira a vizsgahelyzet.

Az elmúlt hetekben megismerkedtem az elearning felület "túloldalával" is. Miután a különböző oktatók különböző hozzáállással és rutinnal használják a felületet, így kíváncsi voltam rá, hogyan is működik az elearning oktatói oldala. A bejelentkezéssel nem akadtak problémáim, viszont mikor az első saját dokumentumomat szerettem volna feltölteni, már akadtak gondok. Ugyan egy hónappal korábban IKT csoportunkkal közösen már kipróbáltuk a felületet, mégsem emlékeztem pontosan, hogy mit is kell tennem. Igyekeztem a legördülő menüből kiválasztani a nekem megfelelő funkciót, de sehogy sem akadtam rá. Vérnyomásom emelkedésével egyre inkább úgy éreztem, hogy meg kell nyitnom a súgót :) Sajnos a nekem megfelelő információt nem találtam, így telefonos segítséget kértem és szerencsére kaptam is. (A következtetést is leszűrtem: javítanom kell vagy memóriámat vagy keresés optimalizáló funkciómat...)

A kezdeti krízishelyzeten felülemelkedve kezdtem neki a digitális tananyagom elkészítésének. Amint egy rövidebb időt eltöltöttem a rendszerben, az addig feleslegesnek tűnő menüpontok szépen lassan értelmet nyertek. Úgy gondolom, többször neki kell veselkedni, hogy az ember otthonosan mozogjon egy elearning felület szerkesztői oldalán, de hosszú távon megéri az energiabefektetést, mivel színesebbé, környezetbaráttá és hatékonyabbá teszi a használt oktatási formát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése