2012. december 9., vasárnap

Interaktív tanterem a Deák Diák Általános Iskolában

A Deák Diák Általános Iskolában 2008-ban indult egy "egyedülálló" projekt, melynek során interaktív tanterem kialakításával az IKT eszközök hatékony használatát kívánták elősegíteni az akkori 8. évfolyamosok tanulmányai során. Azóta több felső osztályban, valamint az idei évben már az alsó tagozatokban is használják a diákPC-ket.
A projekt bevezetésének kezdetén először a technikai feltételeket biztosították a kiválasztott tantermekben (internet- és villamoshálózat megfelelő kiépítése, készülékek és szoftverek beszerzése), majd a vállalkozó pedagógusok egy újfajta módszertant alkalmazva készülnek fel az óráikra. Egy, a sulihalo.hu-n megjelent cikkben számol be az iskola igazgatóhelyettese, hogyan zajlik egy általa tartott óra összeállítása a diákPC-vel. A szóban forgó kémia órán például a a pedagógus a tanóra főbb gondolatait és a feladatokat az interaktív táblán jeleníti meg, majd ezek alapján a diákok rövid kutatómunkát végeznek az interneten (videókat keresnek, cikkeket, anyagokat gyűjtenek). A megszerzett információkat vagy papíron, vagy digitális dokumentumokban gyűjtik, melyeket egy közös hálózati mapparendszerbe mentenek. Így nem csupán az internet és a számítástechnikai eszközök kreatív használatát, hanem a megszerzett digitális információk rendszerezésének módját is elsajátítják.
Az elmúlt hetekben az MTV egyik délutáni adásában láthattam a projektről egy rövid összefoglalót, ahol az első osztályosok a diákPC használatával tanultak. A gyerekek rendkívül természetes módon használták az eszközöket, azonban akadt olyan tanuló is, aki nem szerette a gép használatát. Sajnos a riport nem tért ki részletesen ennek okára, mégis úgy vélem, a diákPC használata akkor lehet kreatív és hatékony, ha azt a diák saját elhatározásából veszi kézbe. 
Személyes véleményem szerint rendkívül nagy előrelépés az, hogy a közoktatás keretein belül lehetőség nyílik a diákPC-k használatára, mivel így adódik alkalom arra, hogy ezeknek az eszközöknek hatékony alkalmazási módjára tanítsák meg a gyerekeket a pedagógusok. Ezzel együtt az is fontos, hogy ezt a tanulási módot a diákok választhassák, illetve a nekik megfelelő arányban dolgozzanak "hagyományos" vagy digitális eszközökkel.


Forrás: http://www.deakdiak.hu/index1.html
http://sulihalo.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1461:interaktiv-tanteremben-tanulnak-a-deak-diakok&catid=22:pedagogusok-foruma&Itemid=39

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése