2012. december 15., szombat

Okostelefon mint IKT eszköz

Talán ma már mindenki sejti a választ a kérdésre: Hogyan lehet egy telefon IKT eszköz? Először is elég okosnak kell lennie, másodszor pedig megfelelő android programok használatával. Néhány gyöngyszemet teszek közzé az alábbiakban :)

Középiskolában tudnám elképzelni a használatát, de az egyetemen is biztosan hasznát vehetjük. Van benne kereső funkció, quiz, 3D-s modell és beágyazott wikipédiás definíciók :)

Visszautalva a Google Maps használatáról szóló bejegyzésemre linkelem be a Geocaching programot. Iskolán kívüli projekt - vagy egyszerű kirándulás - keretében taníthatjuk meg tájékozódni a tanulókat térkép, szélesség és hosszúsági fokok, valamint környezetük megfigyelésének segítségével.

Látványos alkalmazás hosszúság, szög, meredekség, távolság, magasság, szélesség, terület, irány és zajszint mérésére. Biztosan növeli a motivációt, ha telefonnal szerkeszthet síkidomot a tanuló - erre esetleg egy külön módszer is kidolgozható :)

Csak egy példa a számtalan szótár alkalmazás közül, melynek segítségével bárhol utánanézhet a tanuló az ismeretlen szavaknak. 

1 megjegyzés:

  1. Nem csak Android programokkal lehet... Nokia, iPhone és más esetében is van nagyon sok hasznos alkalmazás.

    VálaszTörlés