2012. december 14., péntek

Kérdőív-eredmények

A projekt során kérdőívvel vizsgáltuk azt, hogy az ELTE-BGGYK végzős hallgatói hogyan viszonyulnak az IKT eszközökhöz. A különbözö szakirányokról összesen 44 hallgató válaszaival dolgoztunk.
Azokra a kérdésekre, amelyek az IKT eszközök mibenlétét, illetve a digitális bennszülöttek kilétét firtatták, szinte minden válaszadó pontosan válaszolt. Ami érdekesség volt számomra, hogy a digitális bennszülöttek eltérő tanulási stílusa, mint jellemző vonás, a válaszokban nem jelent meg, viszont az IKT eszközökhöz való viszonyulásukat nagyon sokat emelték ki. Ennek véleményem szerint az lehet az oka, hogy ez a két kérdés közvetlenül egymás után következett, így hatással voltak egymásra.
Arra a kérdésre ugyanis, hogy figyelembe kell-e venni a tanulásszervezésnél azt a tényt, hogy valaki digitális bevándorló, vagy digitális bennszülött, nagyon nagy arányban született az a válasz, hogy igen, figyelembe kell venni- a válaszadók kb. 90%-a gondolta ezt így.
Figyelemre méltó az a tény, hogy bár a hét szakirány közül csak egy szakirányon (a tanulásban kadaályozottak pedagógiája szakon) van olyan kurzus, ami foglalkozik az IKT eszközök, digitális bennszülöttek kérdésével, a hallgatók képben vannak azt illetően, hogy ezek a foglamk mit takarnak, és jelentős részük úgy gondolta, hogy az IKT eszközök a tanulási folyamatot nagy mértékben segíthetik. (Véleménye szerint segíthetik a tanulási folyamatot az IKT eszközök?)

A kérdőív alapján azt hiszem, hogy kijelenthetjük azt is, hogy a végzős hallgatók közül szinte mindenki használna a munkája során IKT eszközöket a jövőben. Az okok között sokféle válasz szerepelt, a legjellemzőbbek közül párat kiemelnék:
- figyekemfelkeltő, motiváló hatása van
-"én is élvezem a használatukat"
- segít a multiszenzoriális oktatási környezet megteremtésében
- segíti a tervezőmunkát
- sikerélményt ad
- alkalmazkodni kell a diákok mindennapjaihoz, érdeklődéséhez
- "ez a jövő"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése