2012. december 15., szombat

eLEMÉR projekt bemutatása

Az eLEMÉR az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által végzett felmérés, mely az IKT eszközök használatának minőségét és gyakoriságát hivatott vizsgálni. 
A projekt végtermékeként az alábbiakat sorolják fel az OFI honlapján:
  • Online értékelő eszköz a közoktatási intézmények számára a fejlesztéshez szükséges segédanyagokkal együtt
  • Indikátorrendszer, amely az IKT iskolai alkalmazásának alakulásáról visszajelzést ad a döntéshozók és a társadalom számára
  • Honlap a fejlesztés befogadására és eredményeinek megismertetésére
  • Szakértői tréning képzési anyaga, a képzés kipróbálása 16 fővel
  • Két könyv az iskolai munka támogatására (IKT-mozaik és Iskolaportrék)
  • Jelentés az első országos mérésről
  • Az önértékelésre épülő cím elnyerésének és az önértékelés akkreditálási folyamatának protokollja
A mérőeszköznek kettős célja volt: egy országos mérőrendszer, valamint egy iskolai önértékelő keretrendszer kialakítása.

Az országos mérőrendszerről...
  • Célja az informatikai fejlesztések hatásának vizsgálata, az informált döntéshozás támogatása és a nemzetközi adatszolgáltatás
  • A tanulók tanulással kapcsolatos, az iskola által támogatott IKT-használatát tárja fel
  • Az IKT-nak az iskola működésében játszott szerepét mutatja meg
  • Központi, országos elemzés a rendelkezésre álló iskolai önértékelések adatai alapján
Az iskolai önértékelő keretrendszerről...
  • Célja az iskola informatikai helyzetfelmérésének, valamint az IKT intézményfejlesztő szemléletű használatának támogatása
  • A tanárok pedagógiai célú IKT-használatának, tanórai módszereinek feltárására szolgál
  • Feltárja, hogy hogyan szolgálja az iskola infrastruktúrája a másik három terület fejlődését
  •  Önkéntes alapon történő, belső, online mérés, amelyet tantestületi munkacsoportok végeznek az érintettek kikérdezésével
A fentiek alapján látható, hogy az eLEMÉR átfogó, országosan vizsgálódó rendszer, melyen belül az egyes intézmények visszajelzéseire is hangsúlyt helyeznek. 2011-ben és 2012-ben végezték a vizsgálatot, amiből összehasonlítás is végezhető már. Fontos ismérve még, hogy önkéntes alapon zajlik/zajlott a kitöltés. Így ugyan az értékeket nem feltétlenül tekinthetjük reprezentatívnak, az intézmények belső motivációja - az IKT eszközök használatát illetően - azonban megnyilvánul már a mérésben való részvételi szándék jelzésekor is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése