Az eLEMÉR az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által végzett felmérés, mely az IKT eszközök használatának minőségét és gyakoriságát hivatott vizsgálni.
A projekt végtermékeként az alábbiakat sorolják fel az OFI honlapján:
- Online értékelő eszköz a közoktatási intézmények számára a fejlesztéshez szükséges segédanyagokkal együtt
- Indikátorrendszer, amely az IKT iskolai alkalmazásának alakulásáról visszajelzést ad a döntéshozók és a társadalom számára
- Honlap a fejlesztés befogadására és eredményeinek megismertetésére
- Szakértői tréning képzési anyaga, a képzés kipróbálása 16 fővel
- Két könyv az iskolai munka támogatására (IKT-mozaik és Iskolaportrék)
- Jelentés az első országos mérésről
- Az önértékelésre épülő cím elnyerésének és az önértékelés akkreditálási folyamatának protokollja
A mérőeszköznek kettős célja volt: egy országos mérőrendszer, valamint egy iskolai önértékelő keretrendszer kialakítása.
Az országos mérőrendszerről...
- Célja az informatikai fejlesztések hatásának vizsgálata, az informált döntéshozás támogatása és a nemzetközi adatszolgáltatás
- A tanulók tanulással kapcsolatos, az iskola által támogatott IKT-használatát tárja fel
- Az IKT-nak az iskola működésében játszott szerepét mutatja meg
- Központi, országos elemzés a rendelkezésre álló iskolai önértékelések adatai alapján
Az iskolai önértékelő keretrendszerről...
- Célja az iskola informatikai helyzetfelmérésének, valamint az IKT intézményfejlesztő szemléletű használatának támogatása
- A tanárok pedagógiai célú IKT-használatának, tanórai módszereinek feltárására szolgál
- Feltárja, hogy hogyan szolgálja az iskola infrastruktúrája a másik három terület fejlődését
- Önkéntes alapon történő, belső, online mérés, amelyet tantestületi munkacsoportok végeznek az érintettek kikérdezésével
A fentiek alapján látható, hogy az eLEMÉR átfogó, országosan vizsgálódó rendszer, melyen belül az egyes intézmények visszajelzéseire is hangsúlyt helyeznek. 2011-ben és 2012-ben végezték a vizsgálatot, amiből összehasonlítás is végezhető már. Fontos ismérve még, hogy önkéntes alapon zajlik/zajlott a kitöltés. Így ugyan az értékeket nem feltétlenül tekinthetjük reprezentatívnak, az intézmények belső motivációja - az IKT eszközök használatát illetően - azonban megnyilvánul már a mérésben való részvételi szándék jelzésekor is.
Forrás: http://ikt.ofi.hu/?page_id=450
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése