Szakdolgozatának azt a részletét szeretném kiemelni, amely azzal foglalkozik, hogy milyenek a tanári attitűdök az IKT eszközökkel kapcsolatban. Eredményei jól árnyalhatják azt a képet, amit mi tapasztaltunk a projekttevéknység során, amikor ugyanebben a témában gyűjtöttünk adatokat kérdőív és interjúk segítségével.
Eredményei a következők voltak:
- A válaszadó pedagógusok 85 %-a fontosnak tartja az informatikát a mindennapi életében.
- A megkérdezett tanároknak a fele úgy gondolja, hogy a tanulók az informatikai ismereteiket nem megfelelően használják fel. Felhívják a figyelmet a veszélyeire: agresszív játékok, mozgáshiány, nagy a függővé válás veszélye, stb.
- Nagy részük ennek ellenére úgy gondolja, hogy napjainkban nélkülözhetetlenek a számítástechnikai ismeretek, emellett az IKT eszközök aktívabb használata megnövelné a tanulási folyamat hatékonyságát is.
- A kérdőív felvétele során azt tapasztalta, hogy a tanárok azt gondolják, hogy a diákok csak játszanak a számítógépen, és nem ismerik fel annak jelentőségét a kommunikációban, az önkifejezésben, és a kreativitás fejlesztésében.
- Úgy gondolja, hogy ahhoz, hogy a pedagógusok felismerjék az IKT eszközökben rejlő lehetőségeket, arra lenne szükség, hogy a pedagógusok differenciáltabb képpel rendelkezzenek arról, hogy diákjaik mire használják a számítógépet.
A mi kérdőíveink és interjúink fényében azt mondhatom, hogy a fenti kérdésekkel foglalkozó kurzusok azóta már megjelentek a pedagógusképzés során, ami pozitív dolog, és bizonyára elő fogja segíteni a jövő pedagógusainak attitűdváltozását az IKT eszközökkel kapcsolatban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése